Teamleiderstraining
Als teamleider van jouw speltak komt er veel op je af: is de planning geregeld? Zijn de ouders geïnformeerd? Loopt het goed in de speltak? Tijdens de teamleiderstraining gaan we in op deze en nog meer vragen en krijg je ideeën aangereikt over hoe je als teamleider jouw taken op een goede en leuke manier kan invullen.
In het weekend van 8 en 9 maart 2025 is de teamleiderstraining voor het seizoen 2024/2025. Samen met de trainers en jouw collega teamleiders(sters) gaan we aan de slag om de facetten van het teamleiderschap uit te diepen. Er wordt ingegaan op methodieken en facetten van het leiderschap en werken met en aansturen van teams op basis van Scouting Academy 2.0.
Tijden en locatie
De training start op zaterdag 8 maart om 13:00 uur en eindigt zondag 9 maart om 15:00 uur.
Van alle deelnemers wordt verwacht dat ze overnachten op de locatie.
Doelgroep en benodigde ervaring
De training is bedoeld voor leiding die teamleid(s)er willen worden of zich willen verdiepen in het teamleiderschap. Om ervoor te zorgen dat alle informatie goed aansluit, verwachten we dat je minimaal een volledig seizoen of meer ervaring hebt in jouw rol als (bege)leiding.
Resultaat
Na het volgen van deze training heb je praktische handvatten om als teamleider aan de slag te gaan in jouw scoutinggroep.
Voorbereiding
Programma in het kort
Tijdens deze training ga je actief aan de slag met het volgende programma:
*De rol van de teamleid(st)er
*Communiceren en leiderschap (stad van Axen)
*Leiderschapsstijlen
*Kennis en verantwoordelijkheden overdragen
*Programmeren (PDCA)
*Veiligheid
Kosten en benodigdheden
De deelnamekosten zijn € 10,- euro per persoon.
Voor deze training heb je het volgende nodig:
*Scouting uniform
*Stevige schoenen
*Bord, mok en bestek
*Slaapspullen (overnachten is verplicht)
*Koepeltent (als je niet in de blokhut durft te slapen)
*Toiletspullen
*Medicijnen (voor diegene die daar behoefte aan hebben)
Inschrijven
De teamleiderstraining wordt dit seizoen 1 keer gegeven. Voor de training geldt een maximaal aantal deelnemers van 15.
Inschrijven gaat via SOL. Voor alle activiteiten voor 2025 geldt dat de inschrijflink begin 2025 beschikbaar zal worden als SOL 3.0 is uitgerold.